دیجیتال و ورزش

اخرین اخبار دنیای دیجیتال


نگاهی به گزارش مالی جدید اپل و برخی نکات مهم درباره آن

تیم کوک مدیرعامل اپل

در آخرین گزارش منتشر شده درآمد اپل چنان زیاد بوده که حتی از پیش بینی های انجام شده هم پیشی گرفته است. ابتدا نگاهی به اعداد زیر بیاندازید:


درآمد خالص:46.33 میلیارد دلار (میزان پیش بینی شده 38.76 میلیارد دلار بوده)

سود به ازای هر محصول(EPS):13.87 دلار در مقابل 10.07 دلار پیش بینی

فروش آیفون:37.07 میلیون دستگاه در مقابل 30.2 میلیون دستگاه پیش بینی

فروش آی پد:15.4 میلیون دستگاه در مقابل 13.2 میلیون پیش بینی

فروش مک:5.2 میلیون دستگاه در مقابل 5 میلیون پیش بینی

فروش آی پاد:15.4 میلیون دستگاه در مقابل 13.9 میلیون دستگاه پیش بینی

سود ناخالص:44.7 درصد در مقابل 41.8 درصد پیش بینی

اپل در حال حاظر 97 میلیارد دلار پول نقد دارد.


خب، حالا برای اینکه ببینیم از این اعداد و ارقام گیج کننده به جز اینکه نفس را در سینه حبس می کنند، چه چیزهایی می توان فهمید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


اپل هم اکنون یک شرکت بر پایه iOS است.اگر به چارت پایین نگاهی بیاندازید، می بینید که آی فون هم اکنون بیش از ۵۰ درصد درآمد اپل را تشکیل می دهد. یعنی این محصول به تنهایی می تواند شرکت را اداره کرده و جلو ببرد. به نظر می رسد که آینده بلند مدت این شرکت تماما بر پایه پلتفرم iOS باشد:آی فون+ آی پد. و آی پد همان محصولی است که اپل واقعا قویترین برنامه ریزی و شانس موفقیت را در آن دارد.


apple-revenues-by-product.png

ما در دوران پس از PC به سر می بریم.شاید این جمله استیو جابز در مراسم معرفی آی پد کمی اغراق آمیز و تبلیغاتی به نظر می رسید. اما طبق گزارش IDC فروش تبلت ها در فصل گذشته از کامپیوترهای دستک تاپ جلو افتاده است. چیزی که تیم کوک در گزارش سالیانه به آن اشاره کرد و ادعا کرده است که تا پایان ۲۰۱۲ تعداد آی پد به تنهایی از تمام بازار دسک تاپ PC جلو خواهد افتاد.آی پد و تبلت ها یک بازار واقعی هستند. اقبال عمومی به آی پد هنوز چندان گرم و پراشتیاق نیست، اما هم اکنون کاملا مشخص است که آینده در دست تبلت ها و به طور دقیق تر دنیای ابزارهای چندکاره متصل به کلود خواهد بود.


 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

در ۶۰ ثانیه: اتفاقات جهان تکنولوژی با اعداد و ارقام

 

60ses_bgr_narenji_ir.jpg

یک وب سایت خوش ذوق که در زمینه طراحی وب فعالیت می کند، به تازگی آمار مرتبط با تکنولوژی و اینترنت را در قالب یک اینفوگرافیک زیبا منتشر کرده است که دیدنش خالی از لطف و فایده نیست و دیدگاه جالبی از دنیای اطراف به ما می دهد. در این اینفوگرافیک می توانیم ببینیم که هر یک از سرویس ها و ابزارهای موفق وب و گجت های امروزی در هر دقیقه چه میزان فروش دارند. مثلا:

اپل در اولین هفته ارائه آی فون 4S هر دقیقه ۹۲۵ دستگاه از این اسمارت فون را فروخته است و یا به طور متوسط تا اینجا در هر ۶۰ ثانیه ۸۱ عدد آی پد در دنیا فروش رفته است. طبق تحقیقات انجام شده، سرعت فروش تلفن های بلک بری ۱۰۳ دستگاه در دقیقه است، آمازون ۱۸ تبلت کیندل فایر در هر ۶۰ ثانیه می فروشد. مایکروسافت هم در هر دقیقه ۱۱ ایکس باکس۳۶۰ و ۴۵۰ سی دی ویندوز سون فروش دارد و حسابی کاسب است. در سراسر دنیا هر ۶۰ ثانیه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامپیوتر به فروش می رسد که خرابکاران طی همین مدت زمان ۲۳۲ تای آنها را به بدافزار آلوده می کنند. اگر هم به دلار علاقه مند باشید، در هر دقیقه ۲۱۹ هزار دلار پرداخت از طریق PayPal انجام می شود که ده هزار دلار آن از طریق موبایل است. البته گوگل هم در هر ۶۰ ثانیه ۷۵۰۰۰ دلار به سود خود اضافه می کند.

به گمانم شما هم علاقه مند شدید که بر روی عکس بالا کلیک کرده و آن را در اندازه بزرگتر و با نگاهی دقیق تر ببینید. آنگاه خواهید که در هر ۶۰ ثانیه یازده میلیون مکالمه در پلتفروم های مختلف مسنجر انجام می شود، ۲۱۰۰ پرینتر جوهر افشان فروخته می شود، ۱۲ وب سایت هک می شود و ۳۸ تن زباله الکترونیک در سراسر دنیا تولید می گردد. البته طرفداران EBay هم می توانند آمار ۹۵۰ فروش در دقیقه را ببینند که ۱۸۰ تای آن از طریق موبایل انجام می شود.

مثل اینکه رسانه های فیزیکی هنوز هم در زندگی ما نقش پر رنگی ایفا می کنند. در قرن ۲۱، در هر دقیقه ۱۴۰۰ دی وی دی فیلم از رد باکس کرایه می شود و دو میلیون و ششصد هزار سی دی حاوی ۱۸۲۰ ترابایت اطلاعات تولید می گردد. همچنین ۴۰۰۰ ابزار USB در هر شصت ثانیه به فروش می رسد.

واقعا شگفت انگیز است که در سال ۲۰۱۱ هر شصت ثانیه چه اتفاقاتی در دنیای دیجیتال افتاده است! اما این سال هم تمام شد و تنها یکی دو روز دیگر به پایان آن باقی مانده است. پیش گویی شما برای ۶۰ ثانیه های سال ۲۰۱۲ چیست؟

نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 3 دی 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

بررسی : لپ تاپی از سری ۹ سامسونگ

اگر یک کاربر سیستم عامل مک باشید و دنبال یک لپ تاپ باریک با طراحی فوق العاده زیبا و سبک بگردید تکلیف تان مشخص است: پول هایتان را جمع می کنید و یک مک بوک ایر می خرید! اما اگر کاربر ویندوز باشید در دنیای لپ تاپ های باریک و سبک انتخاب های نسبتا زیادی وجود دارد اما واقعیت این است که بیشتر آنها دلچسب و راضی کننده به حساب نمی آیند. نارنجی خوان ها پیش از این با

شش جایگزین مناسب ویندوزی برای مکبوک ایر

آشنا شده اند.



می توان گفت که در حال حاضر برجسته ترین عضو این لیست، لپ تاپ سری ۹ سامسونگ است که به عنوان یکی از بهترین لپ های های باریک، با طراحی زیبا و سخت افزار قدرتمند علاقمندان زیادی را به سوی خودش جلب کرده است. این لپ تاپ با مدل NP900X3A در اختیار نارنجی قرار گرفته تا مورد بررسی قرار گیرد. سعی شده در این مطلب، تا حد امکان خصوصیات، قابلیت ها و ایرادات این محصول مورد بررسی قرار گرفته و تشریح شود. برای اینکه با این محصول بیشتر آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید. شاید لپ تاپ های سری ۹ سامسونگ را بتوان جهشی مناسب در طراحی ایده آل از این شرکت به حساب آورد. این کامپیوتر فوق باریک یکی از رقیبان مک بوک ایر به حساب می آید و از بسیاری لحاظ با این محصول اپل مقایسه می شود.


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 30 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

نمایشگر ۶ اینچی توشیبا با تراکم ۴۹۸ پیکسل در اینچ
۳۹۰ -
 

آیفون ۴ به نمایشگر اش با 326ppi می نازد و البته ابتدای امسال بود که توشیبا با ارایه یک نمایشگر 367ppi چهار اینچی، نشان داد که جا برای پیشرفت در تراکم پیکسل ها هنوز زیاد است. امروز هم این شرکت نمایشگری ۶ اینچی نشان مان داد که تراکم پیکسلی خارق العاده 498ppi دارد و رزولوشنی معادل 2560 در 1600 را در اختیار شما قرار می دهد. چیزی که به گفته این شرکت فراتر از میزانی است که برای دیدن تصویر واقعی نیاز دارید.

این نمایشگر دارای کنتراست 1000:1 است و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می کند و زاویه دید هم به صورت افقی و عمودی ۱۷۶ درجه است. توشیبا می گوید این نمایشگر می تواند برای تصاویر سه بعدی هم به کار برود که در آن حالت، رزولوشن به نصف کاهش پیدا می کند هر چند در آن وضعیت هم باز از نمایشگرهای فعلی بهتر خواهد بود.

هر چه تعداد پیکسل های به کار رفته شده در یک اینچ مربع در نمایشگر بیشتر باشد انتظار دارید که نقاط بیشتر و ریزتری را در صفحه داشته باشید و به همین خاطر کیفیت تصاویر بالاتری در اختیار خواهید داشت. در نمایشگرهای معمول فعلی تراکم پیکسلی مانتیور ها چیزی بین ۶۷ تا ۱۳۰ پیکسل است. (به طور متوسط ۸۵ پیکسل) اما با پیشرفت فناوری نمایشگرها حالا رقابت روی افزایش تراکم پیکسلی سبب شده که شرکت ها روی تراکم بیشتر آنها کار کنند.

فعلا توشیبا نگفته که که این نمایشگر قرار است روی چه تبلت یا تلفن هوشمندی استفاده بشود اما می توانید در تصویر پایین خودتان تفاوت را مقایسه کنید.


toshiba_2560-1600_display_2-337x500_narenji.jpg

نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 29 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

کنترل لوجیتک برای هدایت تمام ابزارهای خانه


 
Logitech Harmony Link

شما در خانه چند وسیله دارید که کنترل از راه دور دارند؟ تا به حال به فکر یک کنترل از راه دور مرکزی بوده اید؟ نظرتان چیست که آیفون، آی پد یا تلفن اندرویدی تان تبدیل به یک کنترل از راه دور مرکزی برای تمام ابزارهای خانه بشود؟

این ایده ای است که شرکت لوجیتک آن را تبدیل به واقعیت کرده است. Harmony Link یک گجت کوچک است که نزدیک تلویزیون، سینمای خانگی و دیگر ابزارهای کنترل شونده قرار میگیرد و از طریق مادون قرمز (مانند کنترل های معمولی فعلی) می تواند سیگنال های کنترلی را برای تلویزیون و… ارسال کند. ..ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 17 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

رونمایی از Optimus Q2 QWERTY Slider

 

 

ال جی از همان ابتدا هم از تولید تلفن های اندرویدی استقبال کرده بود و اتفاقا در یک سال اخیر مدل های قدرتمند و جالب توجهی را هم به بازار عرضه کرد. از این بین یکی از سری های مطرح این تلفن ها، Optimus است که ال جی امروز دست به بروز رسانی یکی از مدل های آن زده...ادامه ی مطلب

 


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 16 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

جان پچکاوزکی: تیم کوک آیفون 5 را چهارم اکتبر معرفی می کند (به روز رسانی)

مطمئنا برای معرفی نسل بعدی آیفون انتظارات زیادی کشیده شد. افرادی که هر روز اینترنت را به دنبالش زیر و رو می کردند، حالا می توانند نفس راحتی بکشند. در حالی که هیچ اعلام رسمی ای از طرف اپل صورت نگرفته اما جان پچکاوزکی از وبسایت All Things D می گوید آیفون 5 چهارم اکتبر معرفی خواهد شد.

 

بنابر گزارش ها تیم کوک، مدیر عامل جدید اپل این مراسم را برگزار خواهد کرد. کاری که قبلا استیو جابز انجامش می داد. قطعا این محک جالبی برای مدیر عامل جدیدی است که تا حالا هیچ محصول مهمی را معرفی نکرده است. باید ببینیم تیم کوک چه توانایی هایی را از خود بروز می دهد و تا چه اندازه می تواند چهره ای که استیو جابز به اپل می داد را باز هم حفظ کند. البته او در این مراسم تنها نیست و بنا بر گفته پچکاوزکی قرار است چند تن از دیگر مدیران اپل هم او را همراهی کنند. از جمله آن ها می توان به فیلیپ شیلر، اسکات فورستال و ادی کیو اشاره کرد. اگر این آخری را نمی شناسید، بدانید که اخیرا به عنوان معاون ارشد نرم افزار ها و سرویس های اینترنتی اپل منصوب شده است...ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 17 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

پنج عدد از گرانترین اپلیکیشن های اندروید



MobileNavigator: 95$
اپلیکیشنی برای راهنمایی شما در نقشه! این برنامه امکانات متعددی از جمله گزارش زنده از ترافیک، راهنمای لحظه به لحظه برای پیچیدن به چپ و راست و... را در اختیار کاربر قرار میدهد. این اپلیکیشن به طور مرتب با جدید ترین نقشه ها و تغییرات به روز می شود و با وجود قیمت گران اش طرفداران بسیار زیادی دارد.. ادامه ی مطلب

 


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 12 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

سامسونگ سیستم عامل بادا را بازمتن می کند

 
Bada OS

سیستم عامل بادا محصولی از سامسونگ است که سعی کرده یک قدم پایین تر از سیستم عامل های پیشرفته کنونی برای تلفن های همراه قرار بگیرد و قشر متفاوتی را هدف بگیرد. به نظر میرسد این سیستم عامل قصد جدی برای رقابت با اندروید، آی او اس و ویندوز فون ندارد و در مقابل کاربرانی را هدف گرفته که زیاد هم به دنبال تلفن های هوشمند نیستند و گوشی های ساده تر را ترجیح می هند.

در عین حال بد نیست بدانیم که تا به حال تقریبا ۱۰ میلیون تلفن بر اساس این سیستم عامل به فروش رفته است. هر چند عدد بزرگی به حساب نمی آید اما نمی توان آن را نادیده گرفت.

حالا خبر جدید در مورد بادا این است که سامسونگ به زودی قصد دارد این سیستم عامل را بازمتن بکند. با این حساب دست توسعه دهنگان، بیشتر از پیش برای توسعه و نوشتن نرم افزار برای این سیستم عامل باز خواهد شد. و قرار است که از این سیستم عامل روی تلویزیون های اینترنتی سامسونگ هم استفاده بشود.

باید ببنیم که بازمتن شدن این سیستم عامل تا چه حد می تواند به رشد آن در مقابل غول های بزرگ در دنیای سیستم عامل های تلفن همراه کمک بکند.

نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 14 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

V1 و J1، دوربين های بدون آینه نيکون

 

از اواسط سال قبل، شایعاتی در مورد عرضه دوربین های بدون آینه نیکون، وب را پر کرده بود. سر انجام این کمپانی، نه یکی بلکه دو مدل از این دوربین ها را معرفی نمود. این دوربین ها که V1 و J1 نام دارند، تقریبا مشخصات یکسانی را عرضه می کنند. البته مدل J1 مزیت های بیشتری را داراست.

 

 

هر دو این دوربین ها قابلیت تعویض لنز را ارائه می دهند و مجهز به سنسور CMOS با دقت 10.1 مگاپیکسل می باشند. پورت های HDMI و USV هر دو پشتیبانی شده و قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت 1200 فریم بر ثانیه را دارند! (البته به طور محدود) صفحه نمایش این دوربین ها 3 اینچ است و می توانند 10 عکس پشت سر هم را در یک ثانیه ثبت کنند. مود های ویدئویی 1080p، 720p و 1080i همگی پشتیبانی خواهند شد...ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 10 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

فلش 11 و ایر 3، سوغات ادوبی برای ماه اکتبر



دیروز چهارشنبه، ادوبی فلش 11 و AIR 3 رابرای سیستم عامل های مختلف معرفی کرد. این پلتفرم ها شامل سیستم عامل تبلت بلک بری، مک او اس، ویندوز، اندروید و آی او اس می شوند که البته iOS فقط می تواند AIR را اجرا کند و نه فلش.

 

قابلیت جدیدی که در نسخه جدید فلش گنجانده شده، قابلیت اجرای گرافیک های 3 بعدی با استفاده از شتاب دهی سخت افزاری است. در قابلیت های 2 بعدی فلش نیز بهبود هایی داده شده است. با استفاده از این تغییرات، ادوبی ادعا کرده که پلتفرم جدیدش 1000 برابر بازدهی بیشتری در رندر کردن گرافیک نسبت به فلش پلیر 10 و ایر 2 خواهد داشت. باید دید که توسعه دهندگان می خواهند چه فناوری های هیجان انگیزی را روی فلش جدید پیاده کنند.. ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 9 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

خانم ویتمن: مدیر عامل جدید برای اچ پی

 
مگ ویتمن مدیرعامل جدید HP

 

شرکت اچ پی طی ماه های اخیر با بحران های زیادی دست و پنجه نرم کرده است از

کشتن سیستم عامل وب او اس گرفته تا سقوط سهام و کاهش فروش کامپیوتر هایش. در چنین مواقعی از شرکت های بزرگ چه انتظاری دارید؟ یک مدیرعامل جدید. به همین خاطر خانم «مگ ویتمن» به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرف شده است. خانم ویتمن مدیرعامل سابق eBay به حساب می آید و یک بار هم کاندید فرمانداری کالیفورنیا بوده است...ادامه مطب



ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 8 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

ذره‌هایی سریعتر از نور؟ سرن علیه انیشتین


آلبرت انیشتین نظریه‌ای داشت؛ و یک قرن تحقیق همیشه با آن موافق بود. نظریه انیشتین یکی از پایه‌های فیزیک مدرن است: هیچ چیز نمی‌تواند از نور سریعتر حرکت کند.


اما حالا دانشمندان فیزیک تجربی سازمان اروپایی برای تحقیقات هسته‌ای (CERN یا همان سرن) می‌گویند که بعضی از ذرات می‌خواهند این قانون را به چالش بطلبند.


ماجرا این است که این دانشمندان رشته‌ای ذرات ریز - ذرات زیراتمی که نوترینو نامیده می‌شوند - را از سرن ژنو به سمت گیرنده‌هایی در آزمایشگاه ملی گرن ساسوی ایتالیا بعنی ۷۲۰ کیلومتر آنطرف‌تر سرازیر کرده‌اند... ادامه ی مطلب



ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 7 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

میزان وفاداری کاربران تلفن های هوشمند به گجت شات چقدر است؟

 

از نظر وفاداری کاربران به اسمارتفون هایشان، اپل وفادار ترین ها را دارد. در حالی که مهاجرت کاربران از شرکت های دیگر بیش از پیش اوج گرفته است، آیفون اپل هنوز به طور قابل توجهی کاربران را جذب می کند. با توجه به بررسی های انجام شده توسط UBS ، هشتاد و نه درصد کاربران آیفون نسبت به آن وفادار هستند. 6 درصد آن ها می خواهند به برند های دیگر رو بیاورند و چهار درصد دیگر هم هنوز تصمیمی نگرفته اند. این در حالی است که جدی ترین رقیب اپل در این زمینه – یعنی HTC – توانسته 39 درصد کاربرانش را راضی نگه دارد.

UBS_OEM_user_migration.jpg

در جدول بالا می توانید نرخ مهاجرت ها را در دنیای موبایل ببینید. برخلاف سایر تولید کنندگان، اپل نه تنها توانسته 89 درصد کاربرانش را راضی نگهدارد بلکه بیش از 50 درصد کاربران را هم از شرکت های دیگر به خود جذب کرده است...ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 6 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

بازسازی تصورات مغز و تهیه کلیپ ویدیویی از آنها

به یاد دارید که حدود سه سال قبل خبر استخراج تصاویر از مغز انسان چه سر و صدایی به پا کرد؟ محققان طی این مدت بیکار نبوده اند و حالا توانسته اند تصاویر ویدیویی را از ذهن افراد بخوانند و دانشمندان UC Berkeley خبر از امکان بازسازی مشاهدات مغز و تبديل آنها به کلیپ ویدیویی می دهد. شاید بتوان به زبان ساده اين کار را خواندن افکار نامید.

 

آنها اين امکان را از طريق یک دستگاه fMRI که در ارتباط با يک کامپیوتر و نرم افزاری ویژه است فراهم کرده اند. در این تحقیق داوطلبین درون دستگاه MRI به مدت چندین ساعت قرار گرفته اند و به هر کدام از آنها تعدادی کلیپ ویدیویی نشان داده شد. همزمان با دیدن ویدیو ها، دستگاه از جریان خون و فعالیت الکتریکی بخش کورتکس بینایی مغز داوطلب تصویر برداری کرده و آنها را به یک نرم افزار مخصوص ارسال کرده است...ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 5 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

کنفرانس خبری آمازون برای 28 سپتامبر

در شایعاتی که مدتی است داریم می شنویم، آمازون دارد آش خوشمزه ای برای تبلت اندرویدی مخصوص اش می پزد. حالا این شرکت کنفرانسی برای 28 سپتامبر (چهار روز دیگر) ترتیب داده است...ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 4 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

نمودار اطلاعاتی: جنگ اپليکيشن ها

 
 

log.jpg

در خرید تلفن های هوشمند، سیستم عامل به عنوان یکی از مهمترین فاکتور های موجود نقش بازی می کند. در بین سیستم عامل ها هم، تعداد اپلیکیشن ها اولین چیزی است که برای کاربران اهمیت دارد. اما عوامل دیگری مانند قیمت، گستردگی و کیفیت اپلیکیشن های هر سیستم عامل نیز نقشی حیاتی در انتخاب شما خواهند داشت.

 

به همین منظور یک نمودار اطلاعاتی تهیه کردیم تا وضعیت اپ های هر سیستم عامل را سریع و ساده به شما نشان دهد. برای دیدن این اینفو گراف کافی است روی تصویر بالا کلیک کنید.

 

شما چقدر از اپلیکیشن های موجود برای سیستم عامل مورد استفاده خود راضی هستید؟ چه انتقاد هایی را بر آن ها وارد می دانید؟

نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 3 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

دستگاه تصفیه آب خورشیدی



 

 
 

اگر شما امروز صبح که از خواب بيدار شدید توانستيد به راحتی یک ليوان آب آشاميدنی، چای و ... بنوشيد، بدانید که در دسته افراد خوش شانس کره زمین قرار دارید. چرا که آمار نشان می دهد يک هشتم جمعيت کره زمين، اين قدر ها خوش شانس نیستند و نمی توانند به سهولت به يک لیوان آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشد...ادامه ی مطلب

 

 

 



ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: شنبه 3 مهر 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

نامگذاری جدید برای تلفن های گلکسی سامسونگ

شرکت سامسونگ مشغول به روز رسانی تلفن های سری گلکسی است و به زودی مدل های جدیدی را در بازار می بینید. در کنار آن این شرکت روش نامگذاری جدیدی را هم برای تلفن هایش معرفی کرده که شما را گیج خواهد کرد.

به هر حال این شرکت قصد دارد تلفن های جدیدی وارد بازار کند و به جای اینکه به آنها اسامی متفاوتی اختصاص بدهد تصمیم گرفته همه را گلکسی بنامد و تنها حروف آخر آنها با همدیگر تفاوت خواهد داشت. بیایید نگاه کوتاهی به نام گذاری جدید داشته باشیم:..ادامه ی مطلب




ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 20 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

کفشی مجهز به نیروگاه برق انفرادی

 

 

به دنبال کاهش سوخت های فسيلی در سراسر کره زمين، برای توليد انرژی برق مورد نياز در مقياس های بالا نگاه های زیادی به سمت احداث نیروگاه های خورشيدی، هسته ای و بادی جذب شده است.

 

 

همچنين برای توليد برق در مقياس های پايين (ميلی وات) تکنیک هايی نظیر پيزو الکتریک به کار گرفته می شود. اما آیا تاکنون فکرش را می کرديد که بتوانيد یک نيروگاه کوچک توليد برق در کفشتان داشته باشید!ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 28 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

handriod، دست رباتی پیشرفته ژاپنی

 
handriod

یک شرکت ژاپنی به نام ITK می گوید که با ساخت يک دست رباتی، گامی نوين در طراحی دست های رباتیک در جهان برداشته است.

 

این دست که handriod نام دارد دارای 5 انگشت کاملا متحرک است. معماری ساخت اين دست با نمونه های مشابه قبلی کاملا متفاوت است. در نمونه های کنونی در هر مفصل انگشت برای ایجاد حرکت یک servomotor (موتور فرمان یار) قرار دارد که وجود اين موتورها باعث بالا رفتن وزن مجموعه دست و همچنین قيمت شده است...ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 27 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

پوست ضد گلوله: یک اثر هنری

 
bulletproof skin

داستانش کمی عجیب است: یک هنرمند هلندی تصمیم می گیرد که برای یک پروژه "هنر زیستی" پوست ضد گلوله بسازد. او به موسسه ای به نام "کنسرسیوم ژنتیک پزشکی قانونی" مراجعه می کند و نتیجه داستان این می شود که یک پوست واقعا ضد گلوله ساخته می شود. این پوست ضد گلوله به همراه گلوله ای که به سطح آن گیر کرده و در عبور از پوست ناکام مانده به موزه تاریخ طبیعی هلند می رود تا در آنجا بعنوان یک "هنر زیستی" به نمایش گذاشته شود...ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 25 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

موس اسکنر LSM-100 دو قابلیت در کمترین حجم

 

Scanner Mouse

 

 

خوانندگان نارنجی حتماً موس اسکنری که در نمایشگاه CES معرفی شد را به خاطر می آورند. همان موس عجیب و غریب که شرکت LG با افتخار معرفی کرد ولی صحبتی از زمان تولید و قیمت محصول به میان نیاورد.

شرکت LG اعلام کرده که این موس با ورود خود به بازار در عرض چند روز دنیای اسکنرها را متحول خواهد کرد. حال فرصتی پیش آمده تا نگاه دقیقتری به نحوه عملکرد آن داشته باشیم.
... ادامه ی مطلب

 


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 24 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

دفاعیه متفاوت سامسونگ در ماجرای شکایت اپل

 

قبلاً در نارنجی شما را در جریان شکایت اپل از سامسونگ و متعاقب آن ممنوعیت فروش گلکسی تب در اروپا قرار دادیم. ماجرا همچنان ادامه پیدا کرده و فعلا بحث به توقف فروش تلفن های گلکسی در اروپا هم رسیده است.

یکی از موارد اتهام به سامسونگ کپی کردن شکل ظاهری آیپد و درست کردن تبلت گلکسی درست مانند آی پد میباشد. حال فکر میکنید تیم حقوقی سامسونگ در دفاعیه خود از چه موضوعی استفاده کرده است؟... ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 29 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

نمایشگر سه بعدی پوشیدنی سونی به حقیقت پیوست – وعده دیدار: 11 نوامبر در ژاپن

این طرح مفهومی را یادتان هست؟ در CES 2011 معرفی گردید و البته برنامه ای برای عرضه آن به بازار ارائه نشد. اما اکنون باید خوشحال باشیم که سونی می خواهد این گجت را در یازده نوامبر به دست علاقه مندانش در ژاپن برساند. اگر از نام مدلش بپرسید، سونی به شما جوابی جز HMZ-T1 نمی دهد.

حالا وقت آن است که کمی بیشتر با این نمایشگر مبتکرانه آشنا شویم. در ساخت آن دو پنل OLED با رزولوشن HD 720p به کار رفته است که هر یک از آن ها، جلوی یک چشم قرار می گیرد. در نتيجه وقتی آن را بپوشید، احساس می کنید یک صفحه 750 اینچی در فاصله بیست متریتان قرار دارد. اما حرفمان به همین جا ختم نمی شود. هدفون های این نمایشگر پوشیدنی، صدای 5.1 کاناله دالبی را برای شما به ارمغان آورده و فضای اطرافتان را بیش از پیش واقعی جلوه می دهند. شاید این همان چیزی باشد، که واقعیت مجازی دهه نود باید می بود... ادامه ی مطلب

 




ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 30 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

سونی، توشیبا و هیتاچی به صورت مشترک نمایشگر تولید می کنند

 
ترکیب سه شرکت بزرگ یک غول جهانی ایجاد می کند

سه شرکت بزرگ ژاپنی تولید کننده نمایشگر و تلویزیون های ال سی دی، به همراه یک شرکت سرمایه گذاری تصمیم به ادغام صنعت ساخت نمایشگرهایشان گرفته اند.

بر طبق قراردادی که امروز امضا شد. سونی، توشیبا و هیتاچی تصمیم گرفته اند از این پس به صورت مشترک در تولید پنل های سایز متوسط و کوچک اقدام کنند. برای این کار یک شرکت جدید به نام Japan Display K.K تاسیس خواهد شد. قرار است کارهای این ادغام تا پایان سال جاری میلادی انجام بشود...ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 20 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

با Movie Mount، آیپد را به استدیو فیلم سازی تبدیل کنید


افراد زیادی دوست دارند با آیپد خود، کار های ویدئویی انجام دهند. اما فکرش را بکنید: در دست گرفتن یک دستگاه ده اینچی به عنوان دوربین و این ور و آن ور بردنش برای ضبط فیلم، تا چه اندازه می تواند با مزه باشد! از این گذشته لنز و میکروفون آیپد نمی توانند جواب خیلی از نیاز هایمان را بدهند. اگر هم محیط تاریک باشد، با مصیبت دیگری رو به رو خواهید بود و باید با نویز های تصویرتان احوال پرسی کنید. پس تصمیم می گیرید از این کار ها صرف نظر کنید. اما صبر داشته باشید. کافی است کمی استایل به کارتان بدهید و با ظاهری متفاوت دست به کار شوید. اما چگونه؟

  ادامه ی مطلب



ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 20 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

رونمایی از Galaxy Note سامسونگ با صفحه ۵.۳ اینچی

 
Galaxy Note

از چند روز قبل شایعاتی درباره گالاکسی نوت شنیده می شد و قرار بود به همراه Galaxy Tab 7‪.‬7 در IFA معرفی گردد. اما سامسونگ امروز از این تلفن به یادماندنی رونمایی کرد. این موبایل ۵.۳ اینچی را یک قلم جمع و جور برای یادداشت نویسی، طراحی و... همراهی می کند. با توجه به اندازه، به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد با ابزاری میان موبایل و تبلت، لیست محصولات اش را کامل کند... ادامه ی مطلب




ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 20 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

آشنایی با تبلت فوق باریک توشیبا: AT200 وارد می شود

AT200

با معرفی تبلت AT200 از سوی توشیبا، به نظر می رسد بالاخره یک رقیب قدرتمند اندرویدی برای گلکسی تب 10.1 پیدا شده است. این هم یک تبلت 10.1 اینچی است که فقط 7.7 میلیمتر ضخامت دارد. تقریبا می توان گفت که یک میلیمتر باریک تر از گلکسی تب 10.1 است. رزولوشن نمایشگر این تبلت برابر 1280x800 پیکسل است...ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 20 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

حافظه هیبرید OCZ مخلوط اس اس دی و هارد دیسک

 
OCZ RevoDrive Hybrid

حافظه های اس اس دی پرسرعت، محبوب اما گران هستند. مشکل بعدی اندازه نسبتا کوچک ظرفیت آنها است. حالا شرکت OCZ که یکی از شرکت های شاخص تولید کننده این حافظه ها به شمار می رود فکر خوبی برای رفع محدودیت ظرفیت پیدا کرده است... ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 19 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

اپلیکیشن سهراب سپهری برای آیفون

 

 

بی شک با نام سهراب سپهری شاعر و نقاش نوپرداز ایرانی آشنا هستید. تعدادی از طرفداران سهراب در اقدامی زیبا دست به ساخت اپلیکیشنی دربارۀ این شاعر زده اند.

در این اپلیکیشن با چهار قسمت کلی آثار سهراب، آلبوم تصاویر، به یاد سهراب و درباره سهراب روبرو هستیم...ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 18 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

فیلیپین آرنا؛ بزرگترین فضای داخلی دنیا

 

زمانی که در یک مرکز همایش و یا یک سالنِ اجرای فعالیت های هنری هستیم، ارزشمندترین نقطه برای ما مکانی است که بتوانیم بدون مزاحمت شاهد اجرای مراسم باشیم. همیشه چالش طراحی سالنی بزرگتر و بدون ایجاد مزاحمت دید برای حاضران، نکته ای است که زمینه همکاری اندیشه های معماران با محاسبات مهندسان سازه را فراهم می کند... ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 19 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

3300 و 3400 : نگاهی به APU های جدید ای.ام.دی

 

شرکت AMD برای حفظ کردن سطح پایین بازار پردازنده ها و رقابت بیشترش با اینتل، دو پردازنده شتاب یافته جدید معرفی کرده که وعده سرعت و قدرت مناسب را در برابر قیمت پایین به شما می دهند.

هر دو این پردازنده ها TDP (طراحی مصرفی-حرارتی) 65 واتی دارند و البته یک مگابایت کش L2. همچنین هر دو آن ها از تکنولوژی Steady Video پشتیبانی می نمایند. این تکنولوژی نویز و به هم ریختگی فیلم ها را با سرعت زیادی حذف کرده و نمایش ویدئویی نرم و روان را به ارمغان می آورد. ضمن این که اگر از کارت های سری 6000 رادئون استفاده کنید، گرافیک موجود در APU با گرافیک مستقل جفت شده و عملکرد بهبود می یابد. نکته هیجان انگیز دیگر، وجود کنترلر USB 3.0 درون این پردازنده هاست...ادامه ی مطلب

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 19 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

مانی قاسمی
در ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰

از کودکی رویای پرواز را در سر می پروراندید؟ همیشه دوست داشتید خلبان شوید؟ AR.Drone شما را به رویایتان می رساند! اشتباه نکنید. از یک اپلیکیشن بازی صحبت نمی کنیم. شما این بار به معنای واقعی کلمه خلبان می شوید!

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 19 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

اخبار در اینه

 


 

 
 

محققین New York Times با طراحی یک آينه متفاوت، مسير جدیدی برای دستیابی به اخبار روز فراهم کرده اند. آینه شما یک مرکز هوشمند اطلاع رسانی خواهد بود...ادامه ی مطلب

 

 

ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: جمعه 19 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

مدیرعامل انویدیا: تبلت های چهار هسته ای امسال از راه می رسند

بازار تلفن های هوشمند و تبلت ها با شتاب عجیبی رو به جلو حرکت می کند. آقای هوانگ مدیرعامل شرکت انویدیا در سخنانی پیش بینی کرده که امسال بیش از ۱۰۰ میلیون گجت قابل حمل جدید وارد بازار خواهد شد که همه آنها نیاز به پردازشگر دارند و این یک بازار بسیار بزرگ برای شرکت های تولید کننده است...ادامه ی مطلب



ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: چهار شنبه 17 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

خبر داغ

ترفند بسیار جالب در مورد بدست آوردن مدل گوشی از طریق شماره تلفن

فرض کنید شماره تلفن یک فرد را در اختیار دارید و دوست دارید بدانید گوشی وی ساخت کدام کارخانه است و مدل دقیق گوشی چیست…

 

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: چهار شنبه 17 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

دوربین کور!

 

دوربینی که در این پست تصویر آن را می‌بینید، دوربینی است که لنز یا حس‌گر ندارد، مجهز به هیچ بخش اپتیک دیگری هم نیست. حتما با خودتان می‌گویید این چطور دوربینی است که این بخش‌ها را ندارد؟ پس چطور عکس می‌گیرد؟

دوربین کور!

 

 


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: چهار شنبه 17 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

کودکان تبلت دار شدند

تبلتی بی نظیر ساخته شده برای کودکان

زمانی در هر خانه، تنها یک پی‌سی بود و والدین از اینکه پی‌سی را در اختیار کودکانشان قرار دهند، هراس داشتند .

 

آنها می‌ترسیدند که فرزندانشان به کامپیوتر صدمه بزنند. یکی از نقاط ضعف پی‌سی‌ها این بود که کودکان نمی‌توانستند به صورت عینی با آنها ارتباط برقرار کنند و واسطه ارتباطشان باید کیبورد یا ماوس باشد... ادامه ی مطلب

 


ادامه مطلب
نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: چهار شنبه 17 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |

COD MW3

پیش فروش جنگاوری نوین 3

به گفته سایت Amazon.com پیش فروش بازی جنگاوری نوین ۳ در هفته گذشته ۴ برابر بیشتر از قسمت قبلی این بازی یعنی “عملیات سری” بود

 

این آمار مجموع نسخه های پیش فروش شده برای کامپیوتر، ایکس باکس۳۶۰ و پلی استیشن۳ است که در حال حاضر به قیمت ۶۰ دلار از این سایت پیش فروش می شود.

این بازی روز هشتم نوامبر به طور همزمان برای هر سه پلتفرم یاد شده منتشر می شود.

نويسنده: امیر حسین اسدزاده | تاريخ: چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |